Voor de reiziger gaat er nog te veel fout

Voor de reiziger gaat er nog te veel fout

ArriënVolgens Arriën Kruyt, Voorzitter van Reizigersvereniging Rover voldoen de huidige concessies voor het streekvervoer wel maar zijn ze wel voor verbetering vatbaar. We vroegen hem naar zijn oplossingen en tips.

 

 

“De Zwiggelte-groep heeft goede voorstellen ontwikkeld voor de verbetering van concessies op het gebied van streekvervoer die op een breed draagvlak bij consumenten en vervoerders kunnen rekenen.” Volgens Kruyt worden bij de G3 de concessies onderhands verleend aan de eigen bedrijven. “Voor de railbedrijven van de G3 is daarvoor veel te zeggen. De bus concessies van de G3 zouden geïntegreerd kunnen worden met de omliggende streekvervoerders.” Arriën Kruyt stelt dat NS onderhands de concessie voor het hoofdnet heeft gekregen. “Dat prikkelt NS onvoldoende.”

Knelpunten

Over de knelpunten is de voorzitter van Rover heel duidelijk: “Voor de reizigers gaat nog teveel fout als er concessie grensoverschrijdend gereisd wordt. Dan is er gedoe met in- en uitchecken en abonnementen.”

Als oplossing voor deze problemen pleit Kruyt voor het invoeren van single in/check out. Dat kan volgens hem als de vervoerders bereid zijn om een kleine marge van onnauwkeurigheid in de kostentoerekening te accepteren.

3 tips voor de openbaar vervoerssector

-In het railvervoer meer focussen op woon/werkverkeer, dus meer stoptreinen in plaats van intercity’s

-Voor het streekvervoer: meer snelle gestrekte lijnen

-Overal betere fietsvoorzieningen voor voor- en natransport.

Related Posts

Leave a reply

mobility fastforward website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019